HUIDPROBLEMATIEK

LASERONTHARING

ONGEWENSTE HAARGROEI

Ongewenste haargroei of overbeharing is een veel voorkomend probleem. Ingegroeide haren, rode of paarse bultjes en jeuk door het scheren, epileren of harsen. D.m.v. definitieve laserontharing zal dat verleden tijd zijn. Overbeharing kan ontstaan op allerlei plaatsen op het lichaam en de haren kunnen in vormen zoals donshaar of dikke stugge haren voorkomen. De kleur van de haren kan ook verschillen. Dit is voor laserontharing wel belangrijk, want niet elke kleur haar kan gelaserd worden i.v.m. het pigment in de haar die de laser nodig heeft om de haar te vernietigen. Laserontharing is mogelijk op het gehele lichaam, zowel bij mannen als bij vrouwen. Wanneer de beharing aanwezig is in het gezicht, zou dit vergoed kunnen worden door uw zorgverzekering mits u hiervoor verzekerd bent.

HUIDVEROUDERING

Huidveroudering is een normaal en onvermijdelijk verschijnsel. Vanaf je 25e levensjaar gaat de aanmaak van collageen en elastine achteruit en zal de huid sneller verouderen. Meestal wordt het pas op latere leeftijd zichtbaar wat alle schadelijke invloeden van binnenuit en buitenaf hebben gedaan met de huid. Dit uit zich in fijne lijntjes, grove rimpels, ouderdoms- en zonnevlekken, grove porien en een dof en grauw uitziende huid. D.m.v. stress, hormonen, erfelijkheid en je leeftijd wordt veroudering van binnenuit getriggerd. Uv-straling van de zon, blauw licht door computers en telefoons, medicatie, uitlaatgassen, make-up, roken, alcohol en andere factoren hebben invloed van buitenaf. Al deze invloeden kunnen er voor zorgen dat de huid minder mooi, stralend en gezond oud wordt. In het ergste geval kan er huidkanker ontstaan. D.m.v. verschillende behandelingen en producten pakken wij de tekenen van huidveroudering aan en werken we preventief om verergering te voorkomen.

ACNE

Acne is een huidaandoening waarbij men last krijgt van puistjes, mee-eters en/of onderhuidse ontstekingen. Het ontstaat vaak rond de pubertijd, maar ook op latere leeftijd kan men er last van krijgen. Acne is vaak gelokaliseerd op het gezicht, de rug, borst, nek en de schouders. Dit zijn plekken waar veel talgklieren aanwezig zijn, acne is namelijk een uiting van een verstopte talgklier. Door de acne niet te behandelen of er juist zelf aan te zitten, kunnen er littekens of pigmentvlekjes ontstaan. Het is daarom belangrijk om de huid goed te verzorgen en te laten behandelen om het probleem aan te pakken en erger te voorkomen. Mocht u aanvullend verzekerd zijn, dan kan het zijn dat de verzekering uw behandeling voor acne/acnelittekens vergoed tot een bepaald bedrag. D.m.v. verschillende behandelingen kunnen wij acne behandelen.

PIGMENT

Pigmentvlekken, ouderdomsvlekken of een melasma (ook wel zwangerschapsmasker genoemd) kunnen ervoor zorgen dat jouw huid er minder egaal en stralend uit ziet. Hyper (te veel) en hypo (te weinig) pigmentatie is een veel voorkomende klacht op oudere leeftijd en een gevolg van het verouderingsproces. Pigment kan ontstaan d.m.v. blootstelling aan uv straling van de zon, blauw licht, en andere schadelijke invloeden van binnenuit en buitenaf. Hormonale veranderingen, ziekte of wonden. De pigment vlekjes kunnen over het gehele lichaam voorkomen maar ontstaan meestal in het gezicht, hals, decollete en de handen. D.m.v. verschillende behandelingen en producten kan het pigment verminderd worden en nieuwe aanmaak geremd worden.

ROSACEA

Rosacea is een chronische huidaandoening in het gezicht. De ziekte kenmerkt zich door verschillende klachten die men kan ervaren. De belangrijkste zijn: roodheid en vlekken, blozen (dat noemen we dan flushing) en daarnaast bultjes en puistjes. De huid is vaak erg gevoelig en kan branderig, droog of gezwollen aanvoelen, ook zijn er mogelijk zichtbare vaatjes (couperose) in het gezicht aanwezig. Over de oorzaak van rosacea bestaat nog veel onduidelijkheid. Uit onderzoek blijkt dat er sprake is van een overgevoelige reactie van het afweersysteem. Ook lijkt het neurovasculaire systeem (zenuwstelsel en bloedvaatjes) ontregeld bij mensen met rosacea. Er zijn een aantal trigger die klachten kunnen veroorzaken, denk hierbij aan zonlicht, temperatuursverschillen, het eten van bepaald voedsel, het drinken van alcohol sommige medicamenten en zwangerschap en emoties. Rosacea komt veel voor, vooral bij vrouwen. D.m.v. verschillende behandelingen en producten kunnen klachten verminderd worden en verergering worden voorkomen.

LITTEKENS

Littekens zijn gevoelige en ontsierde huidafwijkingen die ontstaan als gevolg van een huidbeschadiging. Na verloop van tijd kan de kleur veranderen door pigmentvorming. We onderscheiden verschillende soorten littekens. Acne geeft andere littekens dan bijvoorbeeld een operatieve ingreep of een val. Soms liggen littekens verzonken in de huid, zijn verdikt of zitten verkleeft aan de onderliggende weefsels. Andere littekens zijn rood, jeuken of kunnen pijn doen. Een litteken kan buiten de wondranden groeien, dit komt vaker voor bij jonge mensen en mensen met een donker huidtype. Littekens kunnen ook bewegingsbeperkingen veroorzaken. Ze kunnen ontstaan tijdens de genezing van bijvoorbeeld een ongeval, een operatie, brandwonden, vaccinaties, tatoeages, piercings of na acne. D.m.v. verschillende behandelingen kunnen verschillende soorten littekens worden aangepakt.

STRIAE

Striae (striemen, zwangerschapsstriemen, stretch marks) ontstaan door overmatige uitrekking van het onderhuidse bindweefsel. Vooral de buik, billen, benen, borsten en schouders zijn gevoelig voor striae. De collageen vezels in de huidlaag zijn daarbij uitgerekt, ook de elastine vezels zijn gebroken. Meestal zien we striae na een zwangerschap, groeispurten in de puberteit, bij overgewicht en na extreem trainen zoals bij bodybuilding. De striemen kunnen ook ontstaan door medicatie en komen voor bij sommige aandoeningen. In het beginstadium kan de striae rood of paars van kleur zijn. Met de jaren worden ze iets meer ivoorachtig van kleur. Ongeveer 70% van de vrouwen en 40% van de mannen (voornamelijk sporters) hebben last van striae. D.m.v. een medische microneelding behandeling met de SkinPen kan striae zichtbaar worden verminderd en het cosmetische aanzicht verbeterd worden.

BRANDWONDEN

Een brandwond is een gedeeltelijke of volledige beschadiging van de huid die wordt veroorzaakt door warmte, een chemische stof of elektriciteit boven een bepaalde temperatuur, gedurende een bepaalde tijd. Brandwonden zijn te onderscheiden in een eerstegraads brandwond, een oppervlakkige tweedegraads brandwond, een diepe tweedegraads brandwond en een derdegraads brandwond. Bij derdegraads brandwond is is de huid verwoest tot aan het onderhuidse vetweefsel, waarbij de laag waarin de zenuwuiteinden en de haarzakjes volledig verwoest zijn. De huid is over de volledige dikte aangetast. Derdegraads brandworden geven vaak littekens ten gevolge van bindweefsel/littekenweefsel vorming. Er is een overmaat aan het verkeerde collageen aanwezig, waardoor de littekens echter zichtbare strengen kunnen zijn die strak staan, pijn doen en bewegingsbeperkingen kunnen geven. d.m.v. medische microneedling behandelingen met de SkinPen kan een brandwond soepeler en egaler van kleur worden, bewegingsbeperkingen verminderde worden en het cosmetische aanzicht worden verbeterd.

SCHIMMELNAGELS

Een schimmelnagel (ook wel kalknagel genoemd) is een verdikte, verkleurde, brokkelige nagel veroorzaakt door een schimmel en kan ervoor zorgen dat de nagel gedeeltelijk of volledig los laat. Een schimmelnagel ontstaat vaak door een schimmelinfectie onder de nagel, maar kan ook ontstaan door slechte vaten, ouderdom of verschillende huidziektes zoals psoriasis. Schimmelnagels komen zeer vaak voor, vooral aan de voeten. Ze zijn extreem besmettelijk en kunnen snel verspreiden over verschillende nagels of worden overgedragen op een ander persoon op meerdere mogelijkheden. Vaak komt het tot uiting wanneer iemand een verminderde weerstand heeft. De medische naam voor schimmelnagels is Onychomycose.

HAARGROEI STIMULATIE

Heb jij last van dunner wordend haar of haaruitval? Haaruitval is het proces van het verliezen van haren, en kaalheid (alopecia) kan een gevolg daarvan zijn. Er zijn talloze oorzaken van kaalheid en haaruitval. De meest voorkomende vormen zijn Alopecia Androgenetica en diffuse haaruitval na een doorgemaakte ziekte of zwangerschap. Ook Alopecia Areata en Scarring Alopecia komen vrij veel voor. Haren kunnen ook zonder duidelijke oorzaak uitvallen. Er ontstaan dan geen kale plekken, maar de haardos wordt een stuk dunner. Dit kan fysiologisch horen bij het verouderingsproces van de mens en kan al vanaf de puberteit beginnen, zowel bij mannen als bij vrouwen. In de meeste gevallen is het mogelijk de hoofdhuid en haren te stimuleren om zo meer en voller haar terug te laten komen. Dit doen wij d.m.v. microneedling behandelingen op de hoofdhuid.

PARTNERS